Τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητες ανάγνωσης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου, σύμφωνα με μικρή σουηδική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Child Psychology and Psychiatry.
Η βελτίωση φαίνεται να είναι πιο εμφανής στα παιδιά με προβλήματα συγκέντρωσης και προσοχής.
Οι ερευνητές του Κέντρου Νευροψυχιατρικής της Ιατρικής Ακαδημίας Σαλγκρένσκα του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, με επικεφαλής τον Ματς Τζόνσον, μελέτησαν 154 μαθητές εννέα έως δέκα ετών, που χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες. Η μία έπαιρνε επί τρεις μήνες συμπλήρωμα διατροφής με ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, ενώ η άλλη έπαιρνε εικονικά διατροφικά συμπληρώματα.
Η κλινική δοκιμή ήταν «τυφλή», δηλαδή ούτε οι ερευνητές, ούτε οι γονείς, ούτε τα παιδιά γνώριζαν ποιο παιδί ανήκε στις δύο ομάδες. Μετά από τρεις μήνες, όλοι οι μαθητές κλήθηκαν να κάνουν ένα τεστ σε υπολογιστή, το οποίο μετρούσε τις ικανότητες ανάγνωσης (ταχύτητα, κατανόηση, λεξιλόγιο, προφορά κ.α.).
Μετά το τεστ, στο τελικό στάδιο της έρευνας, όλα πλέον τα παιδιά -και αυτά που πρoηγουμένως είχαν πάρει εικονικό συμπλήρωμα διατροφής- πήραν ω-3 και ω-6 για επιπλέον τρεις μήνες.
Όπως διαπιστώθηκε, οι ικανότητες ανάγνωσης των παιδιών που είχαν πάρει τα λιπαρά οξέα, ήταν καλύτερες. Ιδίως οι μαθητές με ήπια προβλήματα προσοχής, εμφάνισαν μεγαλύτερη βελτίωση.
«Η σύγχρονη διατροφή περιέχει σχετικά λίγα ω-3 λιπαρά οξέα, πράγμα που πιστεύεται ότι έχει αρνητική επίπτωση στα παιδιά, όσον αφορά την μάθηση, τον αλφαβητισμό και την προσοχή. Οι κυτταρικές μεμβράνες στον εγκέφαλο αποτελούνται κυρίως από πολυακόρεστα λίπη και υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για την μετάδοση των σημάτων μεταξύ των νευρικών κυττάρων», εξηγεί ο Δρ Τζόνσον.
metrosport.gr