Μετά από έναν άκρως επεισοδιακό αγώνα στη Βραζιλία με συνεχείς διακοπές, ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την 3η συνεχόμενη νίκη του και μείωσε κι άλλο τη διαφορά στη βαθμολογία, όμως ο δεύτερος Ρόσμπεργκ πηγαίνει στο Αμπού Ντάμπι για έναν τελικό ως φαβορί για τον τίτλο. Μυθική οδήγηση από τον Φερστάπεν που τερμάτισε 3ος!
Είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής και θα το κυνηγήσει μέχρι εκεί που δεν πάει: ο Λιούις Χάμιλτον αρνείται να παραδώσει αμαχητί το στέμμα του, καθώς κέρδισε και σήμερα στη Βραζιλία, σ’ έναν αγώνα που ολοκληρώθηκε μετά από 3 ώρες από την πρώτη εκκίνησή του και ενώ «μεσολάβησαν» δύο κόκκινες σημαίες και πολλά ατυχήματα.
Ο δεύτερος, ξανά, Νίκο Ρόσμπεργκ, πάντως, κρατά την τύχη στα χέρια του, καθώς πηγαίνει στο Αμπού Ντάμπι για τον «τελικό» έχοντας μαξιλαράκι ασφαλείας 12 βαθμών, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα κι αν τερματίσει 3ος στέφεται πρωταθλητής.
Δες την εξέλιξη όλων των αγώνων από το καλύτερο live score!
Το βάθρο συμπλήρωσε ο συγκλονιστικός- γι’ ακόμα μία φορά- 19χρονος Μαξ Φερστάπεν, που οδήγησε με μοναδική μαεστρία στη βρεγμένη πίστα του Ιντερλάγκος.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:
Ποια κόκκινα φώτα; Το αυτοκίνητο ασφαλείας…
Με το νερό στην πίστα να είναι αρκετό- αλλά όχι απαγορευτικά πολύ– λίγο πριν την εκκίνηση, οι άνθρωποι της FIA αποφάσισαν να ξεκινήσει ο αγώνας πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, καθώς κρίθηκε επικίνδυνο το να υπάρξουν κανονικά κόκκινα φώτα.
Έτσι, για τους πρώτους 7 γύρους του αγώνα οι οδηγοί έμειναν «καθηλωμένοι» πίσω από το Α.Α., με τους Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Ράικονεν να είναι τα τρία πρώτα μονοθέσια.
Ο Ρομέιν Γκροζιάν μετά το ατύχημα που είχε λίγο πριν την έναρξη του αγώνα και διέλυσε την Χάας του δεν κατάφερε να ξεκινήσει τον αγώνα και η ζωή συνεχιζόταν…
Φεύγει το Α.Α. για να ξαναμπεί
Στον όγδοο γύρο, λοιπόν, είχαμε κανονικά αγώνα για πρώτη φορά, με τον Μαξ Φερστάπεν ν’ «αρπάζει» αμέσως τον Κίμι στην 3η θέση. Μπροστά ο Χάμιλτον άνοιγε σταθερά τη διαφορά του από τον Ρόσμπεργκ (είχε πάει στα 3 δεύτερα), όμως η «χαρά» δεν έμελλε να κρατήσει για πολύ.
Ο Έρικσον μετά από μερικά περάσματα έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του και διέλυσε την Ζάουμπερ του και την… πάρκαρε μπροστά στην είσοδο των πιτ, με αποτέλεσμα να μπει εκ νέου το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Η άσφαλτος του Ιντερλάγκος μετά βασάνων καθαρίστηκε, όμως…
Τρίτωσε το κακό
Στη δεύτερη επανεκκίνηση του αγώνα- κι αφού οι θεατές στις εξέδρες είχαν αρχίσει να υιοθετούν αρκετές λέξεις από τη γαλλική γλώσσα-, ο Κίμι από την 4η θέση που ήταν προσπάθησε ν’ αποφύγει το σπρέι που άφηνε πίσω του η Ρεντ Μπουλ του Φερστάπεν, γλίστρησε με την Φεράρι του, την έκανε φύλλο και κόκκινο φτερό και, μοιραία, ήρθε η κόκκινη σημαία.
Ο αγώνα διεκόπη, συνολικά, για 35 λεπτά.
Πάμε και πάλι…
Θα μπορούσε να είναι μια από τις πιο ακατανόητες αποφάσεις στα χρονικά των αποφάσεων: μετά την μεγάλη διακοπή οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ξεκινήσει και πάλι ο αγώνας, απλά και μόνο για να κάνουν 7 ακόμα γύρους πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας οι πιλότοι, πριν τους στείλουν και πάλι όλους στο μποξ τους.
Νέα διακοπή για ακόμα 26 λεπτά και βλέπουμε.
Έχουμε, επιτέλους, αγώνα!
Με το «σταμάτα- ξεκίνα» να έχει γίνει το αγαπημένο παιχνίδι των αγωνοδικών, μετά από 2 ώρες από τη στιγμή της πρώτης εκκίνησης πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας (στις 18:10 ώρα Ελλάδας), το grand prix της Βραζιλίας ξεκίνησε για 3η φορά.
Εκεί, μετά από δύο γύρους πίσω από το Α.Α., ο Φερστάπεν κατάφερε να περάσει 2ος, αφήνοντας πίσω του με εκπληκτικό τρόπο τον Ρόσμπεργκ, που «βολευόταν» και με την 3η θέση.
Στις πιο πίσω θέσεις ο Σεμπάστιαν Φέτελ περνούσε τον έναν μετά τον άλλον και από 12ος ανέβηκε άμεσα 6ος, τη στιγμή που ο Ρικιάρντο είχε δεχθεί ποινή επειδή μπήκε στα πιτ όταν ήταν κλειστό το pitlane και από 5ος κατέληξε 11ος.
Ο αγώνας, όμως, είχε πολύ (βρεγμένο) ψωμί ακόμα…
Το τέλος ενός βραζιλιάνικου θρύλου
Στον 51ο γύρο ο Φελίπε Μάσα- ένας εκ τω συμπαθέστερων πιλότων όλων των εποχών- πάτησε πάνω στο κερμπ της στροφής 10, δεν κατάφερε να μείνει εντός πίστας, προσέκρουσε στις μπαριέρες και ο τελευταίος του αγώνας στην πατρίδα του τελείωσε άδοξα.
Ακολούθησαν ασύλληπτες σκηνές γεμάτες ένταση- όλες οι ομάδες παρατάχθηκαν και τον χειροκροτούσαν-, ο Βραζιλιάνος δεν άντεξε και βούρκωσε.
Φυσικά, την ίδια ώρα, στη πίστα είχε βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας για τρισχιλιοστή έκτη φορά (αν δεν κάνουμε λάθος) και ακόμα 7 γύροι κύλησαν έτσι.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής δε ρίχνει λευκή πετσέτα, αλλά…
Στους εναπομείναντες γύρους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας στον… μαραθώνιο της Βραζιλίας ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να διατηρήσει γι’ ακόμα μία φορά τη θέση του, και χωρίς ν’ απειληθεί καθόλου πήρε την πρώτη του νίκη στην συγκεκριμένη πίστα, έφτασε τις 9 φετινές (ισοφάρισε τον Ρόσμπεργκ) και τις 52 στην καριέρα του, μένοντας μόνος 2ος πίσω από τον Μίκαελ Σουμάχερ (έχει 91).
Ο μεγάλος κερδισμένος, ωστόσο, ήταν και πάλι ο Νίκο: ο Γερμανός πιλότος παρά το γεγονός πως βρέθηκε 3ος δύο φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα, τερμάτισε ξανά 2ος και τώρα με μια 3η θέση στο Αμπού Ντάμπι θα πάρει τον παρθενικό του τίτλο σπίτι του.
Πίσω από τις δύο Μερσέντες τερμάτισε ο εκπληκτικός, απίθανος, τρομακτικά γρήγορος και στις βρεγμένες συνθήκες Μαξ Φερστάπεν. Ο 19χρονος Ολλανδός μ’ ένα ρεσιτάλ οδήγησης στους τελευταίους 14 γύρους πέρασε 8 πιλότους (!) και κατάφερε ν’ ανέβει στο βάθρο, αποδεικνύοντας πως το μέλλον της F1 είναι ήδη παρόν.
Πέρεζ, Φέτελ, Σάινθ, Χούλκενμπεργκ, Ρικιάρντο, Νασρ και Αλόνσο συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα ενός άκρως επίπονου αγώνα, που μέτρησε συνολικά 5 αυτοκίνητα ασφαλείας και 2 κόκκινες σημαίες.
Και, κάπως έτσι, πηγαίνουμε στο Αμπού Ντάμπι για τον μεγάλο τελικό.
Νίκο ή Λιούις;
Η λογική λέει ξεκάθαρα «Νίκο».
Από πότε, όμως, λογική και Φόρμουλα 1 πηγαίνουν χέρι- χέρι;