Μείωση της ύλης σε Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία, κατάργηση των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης και μείωση του συντελεστή της λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με την υπουργό, Νίκη Κεραμέως, και την υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη, πολιτική απόφαση είναι να μην αλλάξουν οι βασικοί άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ΄ Λυκείου, αλλά να γίνουν επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις, με στόχο να διορθωθούν δυσλειτουργίες τού εν λόγω συστήματος.
Προς την κατεύθυνση αυτή, το υπουργείο ανακοίνωσε το βράδυ της Παρασκευής παρεμβάσεις του σε τρεις άξονες:
Εξεταστέα ύλη: Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, το υπουργείο προχωρά σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνεται η ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά.
Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας: Το υπουργείο θεωρεί θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτόν τον τρόπο «καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη». Ωστόσο, θεωρεί ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς, αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρά σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.
Κατηγοριοποίηση τμημάτων: Το υπουργείο προτείνει ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει, όπως επισημαίνει, δύο βασικές στρεβλώσεις: «αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».
Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τονίζει πως εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».
«Στην ίδια λογική, με σεβασμό στον σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών», ανακοινώνει ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.
Thestival.gr